A door-drop kampányok (címzés nélküli levél- és szórólapküldemények) jelentős mértékű válaszadási aránnyal és ROI-val rendelkeznek. A kiskereskedők heti ajánlatokat tesznek bennük közzé a bolti forgalom felélénkítése érdekében, a szolgáltatói szektor pedig a márka ismertségét, illetve a márkahűséget növeli általa. A holland kiskereskedők 86 százaléka állítja, hogy a címzetlen küldemény médiuma első helyen áll a megtérülés tekintetében, valamint hogy az árbevételük 30 százalékát a door-drop kampányoknak köszönhetik (ICSB, 2011). A címzetlen küldemények alacsony áruknak, magas elérésüknek és hozzáférhetőségüknek köszönhetik népszerűségüket. Minden door drop marketinganyag eljut egy fogyasztó kezeibe, aki elcsábulhat az akciós ajánlatok hatására és vagy azonnal, vagy később használja fel a kupont. Röviden tehát a door drop egy olyan disztribúciós csatorna, amely közvetlenül a célcsoportnak juttatja el a nekik szóló anyagot a saját otthonukba.

Alább ismertetjük a hét legfontosabb okot, amiért érdemes használni a címzetlen küldeményeket.

 

 

Legmagasabb ROI

Háztartásonként pár euró cent ráfordítással az üzenet kinyomtatható, kipostázható, és mérhető, gyors válaszadást eredményez. A Nielsen tanulmánya szerint a print marketing az Egyesült Államokban a kiskereskedők majdnem 70 százaléka számára elsődleges fontossággal bír. A door drop hatásosságát bizonyítja, hogy a Netwerk VSP 2011-es felmérésében megkérdezettek 47 százaléka használ papír alapú vouchert. A lényeg az, hogy a door drop megtérülése igen magas a többi médiához képest. Egy angliai tanulmányban háromszor olyan magas eredményt hozott az ár/válaszadás arányának tekintetében, mint a többi média átlagosan (RDP Ltd.).

Tömegpiac

A door drop az egyetlen - a marketingesek számára elérhető - valóban országos tömegmédia 90-100 százalék körüli eléréssel. Ez a szám a rádió, televízió, outdoor vagy mobil hirdetések eléréséhez képest igen magas. Egyértelmű tehát, hogy megéri a door drop médiára költeni, hiszen a reklámköltés többszörösét visszahozza. A szupermarketek, a csináld magad-szaküzletek, bútorboltok, kozmetikumokat, kertészeti eszközöket és ruházati termékeket árusító üzletek és márkák emiatt mind használnak címzetlen küldeményeket kampányaik során.

Mivel a door drop egy tömegpiaci médium, ezért a fogyasztók felfigyelnek a kampányokra. Mikor egy csoport fogyasztót megkérdeztek arról, hogy hol találkoztak egy adott márkával, 33 százalék válaszolta, hogy egy címzetlen küldeményben, míg 19 százalék mondta, hogy televíziós hirdetésben (Metrixlab, 2011).

Megfelelő környezet

Nagyon fontos tényező, hogy a címzetlen küldemény egyenesen a fogyasztó otthonába jut el. Ennek köszönhetően az olvasó kezében van az irányítás: a saját idejében, a saját tempójában foglalkozhat az üzenettel mindennemű külső kényszer nélkül. A door drop népszerűsége 10-es skálán 6,9 pontot ér el a fogyasztók körében; mindössze 8 százalékuk mondja azt, hogy az ilyen küldemény zavarja őket (Intomart GFK, 2011). A door drop-küldemények elolvasási aránya és a velük eltöltött idő magas, Franciaországban és Belgiumban például 77 százalék illetve 31 perc volt ez a két adat a tavalyi év során. A kutatásokból az is kiderül, hogy a tévénézők, a print termékek olvasói és az internet-felhasználók is nagyjából ugyanannyi időt töltenek a door drop posta olvasásával, mint a teljes átlag (Balmetrie, 2014). Ez is azt bizonyítja, hogy ez a hirdetési csatorna univerzálisan elfogadott.

Válaszadás-generálás

A door drop küldeményt kapott fogyasztók gyakran (41 százalékban) örülnek a szórólapoknak, illetve a megkérdezettek több mint fele mondta, hogy egyáltalán nem zavarja őket a postaládában talált hirdetés (MetrixLab, 2011). A szórólapok felé mutatott pozitív attitűd lényegesen kihat a vásárlási szándékra (DtD Impact Survey 2014). A márkák pl. voucher-ek használatával váltják ki ezt a reakciót: Franciaországban az összes küldemény egyötöde tartalmaz valamilyen kupont. Főleg a nők fogékonyak a kuponos és voucher-es akciókra: 89 százalékuk vett meg vagy próbált ki valamilyen újfajta élelmiszeripari terméket, miután kupont kapott hozzá.

Kreativitás

A door drop-küldemények elképesztő mértékű kreativitásnak nyújtanak teret, ezért sok cég ki is használja a print sokoldalúságát annak érdekében, hogy minél lenyűgözőbb hirdetéseket alkosson. A hologramok, az illatanyagok, a 3D technika vagy a különlegesebb papírfajták okos használatával remek összhatás hozható létre, így a márkaélmény is emlékezetes lesz. A digitális nyomtatás integrációja az ofszet nyomdatermékekbe lehetővé teszi, hogy a door drop-posta még jobban személyre szabható legyen, mint valaha. E technika segítségével például megoldható, hogy városonként lebontva legyenek érvényesek a küldeményben található kuponok, vagy régió szerint legyen más és más a boltok neve és címe.

Termékminták kiküldése

Ha a márka közvetlenül a vásárló lakásába juttatja el a termékét, akkor nemcsak a márkaismertség növekszik meg, hanem a terméket is ki fogják sokan próbálni. Voltak kampányok, melyek során családi csomagolású gabonapelyhet, kutya- és macskaeledeles konzerveket vagy akár villanykörtéket küldtek ki. Németországban az összes door drop-posta 5 százaléka küld ki valamilyen termékmintát is, ezáltal a potenciális vásárlók könnyen kipróbálhatják otthon a terméket  (WVO 2014).

A számok magukért beszélnek: a vásárlók 71 százaléka nyergelt át másik márkához a termékmintának köszönhetően, 79 százalék szerint pedig ez az első számú ok, ami miatt új termékeket vásárolnak  (Opinion Research Corporation, 2009).

Integráció

A door drop keményen megszolgálja a rá költött összeget, de ha integrált kampányként kezelik, akkor még jobban megtérül. A színvonalas hirdetések megismertetik a terméket vagy szolgáltatást a fogyasztókkal, de gyakran a door drop váltja ki belőlük a válaszadást vagy a vásárlást. Ez jelentheti azt, hogy felkeresik a márka honlapját, az ebből nyert adatok pedig pontosan mérhetők. A kiskereskedők, akik a többcsatornás hirdetést használják, tökéletesen tisztában vannak a door drop fontosságával.

A QR-kódok, AR és NFC technológiák használata révén a door drop integrálható a digitális médiába, így a fogyasztók könnyedén továbbterelhetők a digitális csatornák felé.

 

  Fedezze fel a print erejét. Kattintson ide, ha szeretné letölteni a fenti cikket.