2017 lehet a print média fordulópontja

Írta: Jess Taylor 2016.12.16

A 2016-os év során a médiavilág szakértői egyre kritikusabban szemlélték a reklámköltéseik alakulását. Korábbi cikkeinkben már beszámoltunk a változás jeleiről. Minden arra mutat, hogy az idei évben a legtöbb hirdető és reklámügynökség alapvetően megváltoztatja a reklámköltését a különféle médiacsatornák között.

A 2000 óta mért digitális médiaköltés három fázisra oszlik el. Az első fázis a növekedés fázisa, melynek keretében a digitális reklámköltést leginkább a próba-szerencse módszere határozta meg. A hirdetők rengeteg lehetőséget láttak a vadonatúj médiacsatornákban, amelyek innovatív hirdetések létrehozását tették lehetővé, könnyen mérhetőek voltak, valamint a hirdetés lefoglalása (illetve sztornózása) is gyors és költséghatékony volt.

A digitális reklámköltések a második fázisban megugrottak, mert a cégek hirdetési stratégiája egyre inkább elmozdult ebbe az irányba, valamint házon belül is törekedtek a digitális megoldásokra.

A harmadik fázis a tavalyi évben indult el, amikor is számos cég és szakember újraértékelte a print médiát. Ezzel egy időben a digitális média mérhetőségét, a mérési adatok hitelességét, valamint a hatékonyságot is rengeteg kritika érte. Úgy tűnik, hogy a hirdetők és az ügynökségek homlokegyenest szembemennek a korábbi évek során hozott döntéseikkel. Egy nemrégiben készült interjúban egy bizonyos médiaügynökség vezérigazgatója elárulta, hogy hét ügyfél is fordult már hozzá azzal a kéréssel, hogy a print médiát integrálják az idei médiastratégiába.

Úgy tűnik, hogy a médiacsatornák megoszlása felé tanúsított piaci hozzáállás változóban van. Az erről szóló angol nyelvű prezentáció részletesen beszámol ennek különféle okairól.

Ha szeretne többet megtudni, a prezentációt alább töltheti le: