A németországi napilap-forgalom 94 százalékáért a nyomtatott lapok felelősek

Írta: Ulbe Jelluma 2017.06.06

A németországi napilap-forgalomból (amely országszerte 361 lapot jelent) kiderül a nyomtatás igazi ereje.

A Die Zeitungen webhelyen közzétett adatok szerint az e-újságok forgalma a teljes lapforgalom mindössze 6 százalékát teszi ki, amellett, hogy az előző évihez képest ezen a piacon is 25 százalékos növekedés volt tapasztalható.

 


 

Mint a diagram is mutatja, a papír alapú napilapok még mindig vezető helyet foglalnak el a lappiacon - a teljes forgalom 94 százalékáért felelősek. A lefedettség - amelybe az online és az offline média is beletartozik - 78 százalékos, és az egyik legmagasabb európai érték. Érdekes, hogy az e-újságok terén nagyobb a penetráció szuper-regionális lapok esetében (több mint egy régióban árult lap). Az adatokat a németországi ZMG napilapmarketing-testület tette közzé.

Az előfizető olvasók száma is viszonylag magas: 63 százalék. A digitális lapok esetében az előfizetések az összes fogyasztó 51 százalékát teszik ki.

Mivel a papír alapú és online lapok összehasonlításának különböző módszerei léteznek, ezért fontos tisztában lenni azzal, hogy ez esetben melyik módszert használták. A különböző előfizetési modellek is bonyolultabbá teszik a számítást, ugyanis létezik olyan előfizetési csomag, amely a papír alapú és az online lapot is tartalmazza. Egyes számítási módszerek pedig nem tesznek különbséget ezek között; minden előfizetést egyenlő értékűnek számolnak. Egy másik módszer ennél szofisztikáltabb megközelítést alkalmaz: minden előfizetést átszámolnak 6 napos előfizetésre, pl. hétvégi lapokra ez igaz. Az utolsó számítás összeadja a nyomtatott és a digitális lapok előfizetések értékét; a nyomtatott lapok hétvégi előfizetéseinek és a digitális lapok heti előfizetéseinek összegét tekinti teljes előfizetésnek.

A németországi lapforgalmi adatok nem mutatják ezeket a variációkat, egyszerűen külön kezelik a nyomtatott és az online verziókat.