A Google lelakatolt doboza üzleti potenciált nyitott meg a japán kkv-k körében

Írta: Elizabeth Tindall 2016.12.20

google lock box

Háttér

A Google nemrégiben be akart törni Japánba. Ez az ország hírhedt arról, hogy nem bízik meg a külföldi cégekben, ezért a Google be akarta mutatni a vállalkozóknak és a kkv-knak a Google Adwords reklámerejét.

Mivel a kkv-k telítve vannak a különféle médiacsatornákon való hatékony lead-generálást elősegítő eszközökkel, ezért nem volt könnyű feladat áttörni e különösen alacsony érdeklődésnek örvendő kategória képzaján.

Esettanulmány

A Google tisztában volt azzal, hogy amint egy üzletember egyszer saját kezűleg megtapasztalta az AdWords előnyeit, onnantól kezdve majdnem biztosan igényelni fogja a szolgáltatást. Először az interneten kezdték el termékükkel magukhoz csábítani a kkv-kat.

Egy új algoritmus révén, melyet kifejezetten ehhez a kampányhoz fejlesztettek, a Google lefaragta az eredeti 80 ezer leadet ezer, magas potenciállal rendelkező kkv-ra, majd küldött nekik egy lelakatolt dobozt. A doboz elején a következő üzenet állt: "Találja meg a Google-lal az üzleti siker kulcsát!"

A dobozt kóddal lehetett kinyitni, melyet a Google keresőprogrammal lehetett csak megtalálni. A lezárt dobozt nyitó kombináció keresésének hatására az üzletemberek interakcióba léptek a Google-lal, és első kézből megtapasztalták, hogy működik az AdWords szolgáltatás.

A doboz kinyitásakor egy japán tekercset és legyezőt találtak, amely nemcsak játékos és emberi képet festett a Google-ről, de bemutatta azt is, hogy a cég elhivatottan részt akar venni a japán piacon. A tekercsen az AdWords-ről lehetett további információkat olvasni. Emellett egy pURL is állt rajta, mely az olvasót a Google személyre szabott reklámmegoldásaihoz, valamint a Google Japan sales-csapatának közvetlen elérhetőségéhez irányította át.

Talán meglepő lépés volt egy szinte kizárólag online felületet használó cégtől, hogy offline médiát használt, de a Google-nál tudták, hogy a kkv-k nem fogják tudni figyelmen kívül hagyni ezt az esztétikus és rejtélyes dobozt, ha már az asztalukra került.

Eredmények

A lelakatolt doboz tartalmazta az üzleti siker titkát a japán piacon.

A célcsoport 95 százaléka megpróbálta kideríteni a dobozt nyitó kódot a Google AdWords szolgáltatás segítségével, és 51 százalékuk töltötte ki a kérdőívet a személyre szabott microsite-on.

A reklámköltés megtérülése lenyűgöző volt: a Google 90:1 arányú ROI-t jegyzett fel.


Az esettanulmányt beküldte: Market Reach