A Pizza Hut és a McDonald's innovatív print ötletei

Írta:: Ulbe Jelluma 2016.08.30

A nyomtatott elektronika újfajta, innovatív és lenyűgöző felhasználási lehetőségeket rejt magában. Alább a Pizza Hut és a McDonald's legújabb fejlesztéseiről esik szó.

A Pizza Hut átalakította néhány pizzásdobozának beljesét elemmel működő, kétlemezjátszós DJ-pulttá. Állítható vele a hangerő, a tempó, lehet scratchelni, lépkedni a számok között és szinkronizálni azokat. Bluetooth-on át csatlakoztatható a számítógéphez vagy a mobilhoz, emellett pedig kompatibilis a DJ szoftverekkel. Az Egyesült Királyságban öt szerencsés vásárló kaphatja meg. A dobozhoz az áramköröket a Novalia készíti.

 

A McDonald's szintén kifejlesztett egy újfajta eszközt, melynek neve McTrax. Nem más, mint egy tálcára helyezhető, vezető festékkel nyomtatott papírlap, mely 26 digitális érintőfelületet és egy apró elemet tartalmaz. Különböző zenei effektek hozhatók vele létre, melyeket a hozzá tartozó alkalmazás feltelepítése után az okostelefon le is tud játszani. A McTrax Hollandiában jár a menük mellé.

A nyomtatott elektronikát promóciós alkalmazásoknál használják a nagyobb hirdetők, az elterjedésére még várni kell. A Smither Pira adatai szerint azonban az alkalmazott felhasználásra nem kell sokat várni: 2015-ben az funkcionális nyomtatott alkalmazások 33%-a esetében nyomtatott elektronikát használtak. Mindenesetre biztosra vehető, hogy a jövőben egyre többször fogjuk látni ezt a technológiát a marketing világában is.