A high-tech világ iránt érdeklődőket szólítanád meg? Használj magazint!

Írta:: Ulbe Jelluma 2016.09.13

Az online és az offline integrációjának új fázisába léptünk. A pár évvel ezelőtti digitális mánia után eljutottunk oda, hogy újraértékeljük a print média jelentőségét. Korábban már szó esett arról, hogy high-tech cégek is nagy számban használnak print médiát továbbra is. Egyre több kiadó indít print verziót is a meglévő netes portál mellett.

 

A C|Net az egyik legnagyobb hi-tech témájú weboldal, melyet több mint 20 éve indítottak. Az oldalon hírek, történetek és kritikák olvashatók szakemberekről, cégekről, valamint az életmódunkat alakító újfajta technológiákról. A magazint azért indították el, hogy megkapó módon tudjanak értekezni ugyanezekről a dolgokról. A negyedévente kiadott lap, amely kezdetben 200 ezer példányban volt kapható, egyedi tartalmat nyújt a technológia iránt érdeklődőknek. Nagyon jól bemutatja, hogyan kell a technológiai beállítottságú olvasókat (vagyis azokat, akik legfőképp digitális csatornákat használnak) egy nem digitális csatornán megszólítani. A jelenség magyarázata ugyanaz lehet, mint az alább következő lap, az Offscreen magazin esetében.

Az Offscreen magazin azoknak az embereknek az életét mutatja be, akik az internetet használják fel kreativitásuk kifejezésére és sikeres üzletek építésére. Történeteket mesél el arról, mi zajlik a kulisszák mögött egy weboldal vagy egy újfajta hi-tech termék fejlesztése során. Mindezt teszi egy nyomtatott kiadvány lapjain. A magazin készítéséről a következőt mondják: "Tedd le kicsit az iPad-et, fogj egy csésze kávét, dőlj hátra a fotelben és élvezd a minőségi tartalmat a régi, jól bevált módon. Ez egy olyan termék, ami megérinthető, gyűjthető és bárhol olvasható, ezért a mi tartalmunk bemutatására kiválóan alkalmas. Az offline olvasás egy zavaró tényezőktől mentes környezetben lehetővé teszi, hogy elmozduljunk a digitális média kontextusából és másfajta aspektusból vizsgáljuk ezt a gyors ütemben változó, bitekből és pixelekből álló világot. Az Offscreen az ún. "lassú web" ötletét támogatja, miszerint nem minden jó, ami azonnali és gyors. Pontosan ez az, amit a Print Power a nyomtatás erejéről mond.

 

A Figaro Digital a harmadik általunk vizsgált magazin, amely elsősorban a "brandek és a reklámügynökségek digitális szakembereinek" szól, vagyis azoknak, akik a munkahelyükön fejlesztenek közösségi médiát, weboldalakat, illetve napi szinten használják azokat. Ez a magazin is hasonló okból született, mint a fentebb bemutatott Offscreen.

A Nintendo Power magazin, a Nintendo-termékek felhasználóinak szóló, időközben már megszűnt kiadvány készítői úgy döntöttek, hogy az 1988 óta megjelent 285 számot egy archívumban teszik elérhetővé. Ez is a nyomtatott magazinok jelentőségét mutatja. Természetesen csak a gyűjtők számára képviselnek most már valódi értéket, tekintve, hogy a 28 évvel ezelőtt készített Super Mario játék a mai gépeken már nem indítható el.

Optimizmusra ad okot azt látni, hogy a technológia iránt fogékony olvasók figyelmének megragadásához is ennyien veszik igénybe a print eszközét, méghozzá ugyanabból az okból, amit mi már évek óta mondunk: a zavaró tényezőktől mentes olvasás a teljes figyelmet leköti.