A magazin címlapok kreatív ereje

Írta:: Ulbe Jelluma 2016.08.22

Amikor nem hallani téged a túl nagy alapzaj miatt, természetes, hogy megemeled a hangod. A magazinok és a napilapok már évtizedek óta használják ezt a megoldást. A hatalmas betűkkel írt főcímek vagy a "sokkoló" célja az újságok illetve magazinok címoldalán tulajdonképpen ugyanez: hangosan kiáltanak a közönség felé, hogy annak tagjai meghallják őket.

Az egyedi tervezésű címlap hasonlóan átütő erejű lehet. Az argentin Caras magazin egy évvel ezelőtti számáról már szó esett, két nemrégiben megjelent magazin pedig szintén bemutatja a címlapban rejlő kreatív potenciált.

A divatmagazinok számára a szeptember a legfontosabb hónap. Új kollekciókat mutatnak be, ezért a hirdetők különösen igyekeznek felkelteni az olvasók figyelmét. A legtöbb magazin esetében a szeptemberi szám a legvastagabb.

 

Az Elle magazin idén szeptemberben látványos borítót tervezett: textilből készítették a fedőlapot, a magazin logóját pedig belehímezték. A felhasznált anyagok minősége és a visszafogott kialakítás kombinációjának köszönhetően a magazin előkelő helyet foglal el a polcon.

Az olvasók több borító közül választhattak a magazinhoz. A limitált kiadást online lehetett megrendelni, az ára pedig 7 GBP volt.

A Time másfajta megközelítést használt. Az amerikai elnökjelöltet, Donald Trump-ot ábrázolták egy sokatmondó, drámai illusztráció keretében, amely remek szinergiát alkotott a róla szóló tartalommal.

Érdekes lesz összehasonlítani e szám eladási arányát a korábbi számokéval. Márpedig végső soron az elérés lényege nem más, mint hogy megértesd a mondandódat a vásárlóiddal.