A méret a lényeg!

Írta:: Jess Taylor 2016.11.18

A média világát mostanában a 140 karakter hosszú twitter-üzenetek és a falatnyi tartalmak dominálják. Az okostelefonnal olyan sok időt töltünk el, hogy figyelemterjedelmünk lassan az aranyhalakéval vetekszik. A fogyasztók újsütetű tisztelettel tekintenek a hosszabb cikkekre.

Ki ér rá elmélyülten olvasgatni manapság, amikor akár 5 ezer reklámüzenet ér minket minden nap és több mint 7 ezer tweet kerül fel az internetre másodpercenként? Alább kiderül.

Egy szó, mint száz

Az ún. long-form journalism ("hosszú formátumú újságírás") és marketing feltámadását felfoghatjuk úgy, mint a hagyományos médiához történő visszatérést. A hatvanas években, amikor az Esquire magazin publikálta Norman Mailer JFK-ről szóló 13.781 szavas beszámolóját, még ez volt a norma. Azonban ahogy a televízió médiuma évről évre egyre nagyobb szeletet vágott magának a reklámtortából, a reklámköltés lecsökkent és az ilyen hosszú cikkek száma is megcsappant.

Újságírás határok nélkül

Amikor Németországban 2000-ben megállapították, hogy a printnek igenis van jövője és a hosszabb tartalom még mindig nem ment ki a divatból, két futballrajongó, Philipp Köster és Reinaldo Coddou elindította a 11 Freunde ("11 barát") című magazint 3 ezres példányszámmal. A kutatásoknak köszönhetően tudták, hogy olvasóik szeretnek időt tölteni a magazinnal, ezért nem is határoztak meg cikkeiknek maximum szószámot.

Francia kapcsolat

A fenti példához hasonló lelkesedés övezte a francia So Foot 2003-as elindulását. A magazin elképesztően sikeresnek bizonyult és ebből is látszik, hogy a piaci rések kitöltésében nagy pénz van.

A márkáknak miért jó?

Dan Hagen, a Carat UK stratégiai vezetője szerint fontos a hirdetőknek észben tartani, hogy a "márka-átragadás" tényezőjét is kihasználhatják. Ez azt jelenti, hogy egy hosszú formátumú magazin cikkeinek tartalma, kontextusa által keltett érzet átragad a másik lapon reklámozott hirdetésre is, vagyis a márka üzenete erősebbé válhat azáltal, hogy a publikációban helyet kap.

A longform értéke

Némelyik publikáció nem közöl reklámokat, azonban a Hagen számára ez akár rejtett előny is lehet. "Ki kell lépnünk abból az ódivatú gondolkodásmódból, mely szerint a reklámok annak az árnak a részét jelentik, amit a fogyasztó azért fizet, hogy nézhesse a tévét vagy elolvashassa a lapot. Valami dinamikusabbra van szükség." A longform (nagyobb terjedelmű tartalom) mindig is szűk rést fog képezni, de a Hagen határozott elképzelésekkel rendelkezik annak a marketing mixben elfoglalt helyét illetően. Michael Brunt, a The Economist marketingvezetője szerint: "Az emberek mindig is értékelni fogják annak élményét, amit egy magazin kézbe vétele jelent. Az elkövetkező évek során a print publikációk egyet fognak jelenteni a megfizethető prémium termékekkel." Ha Brunt-nak igaza lesz, a longform újságírás segíthet a legjobb publikációknak abban, hogy nem drága, mégis kívánatos luxuscikkekként kiváljanak a tömegből.