Személyesebb door drop-posta

Írta: Ulbe Jelluma 2017.02.25

Idén kiderül, megvalósítható-e a door drop-küldemények háztartásonkénti megszemélyesítése. A Dániában már létező megszemélyesített door drop intézménye külföldön is szárnyra kaphat.

Hollandia vezető a door drop szórólapok és brosúrák használata terén. A door drop-küldemények bizonyítottan hatásosak, a kereskedelmi láncok is tisztában vannak az eladásokra gyakorolt hatásukkal. A háztartások majdnem 40 százaléka használ brosúrát, 46 százalékuk pedig meg is veszi az ilyen küldeményben hirdetett termékeket. A door drop-posta tehát magas ROI-t garantál.

A door drop jövője azonban Amszterdamban bizonytalan. A hollandok a fizikai door drop-küldeményekről is leiratkozhatnak, ugyanis elérhető számukra egy olyan matrica, amelyet, ha kiragasztanak postaládájukra, akkor nem dobnak be hozzájuk ilyen jellegű ingyenes küldeményeket. Tavaly azonban a város vezetése bejelentette, hogy egy az egyben megszünteti a door drop küldemények forgalmazását. Ennek fő oka, hogy 10-ből 3 brosúrát olvasatlanul dobnak el. Az erről megkérdezett holland állampolgárok 53 százaléka azonban állítása szerint hiányolná ezeket a küldeményeket.

Habár még nem hatályosak az új szabályozások, a különféle érdekcsoportok már újfajta rendszereket dolgoznak ki. Először is terveznek bevezetni egy feliratkozásos rendszert a brosúrák és szórólapok esetében. Már megkezdődött a megszemélyesített door drop postát igénylő fogyasztók toborzása. Nem mindegy, hogy a próbaüzem milyen eredménnyel zárul, ugyanis számos másik holland város vezetése is érdeklődve szemléli az amszterdami fejleményeket.

A door drop posta online verziója is létezik, így tehát a fogyasztók számára még mindig adott lesz a márkák közötti böngészés lehetősége.

A harmadik megoldáshoz egy belga élelmiszerkereskedő cég, a Colruyt ötlete adta az ihletet. A fogyasztóinak adott hűségkártya alapján a cég 2 millió egyedi brosúrát küld ki kéthetente új ajánlatairól. A címzetlen küldeményekkel ellentétben ezeket az adott fogyasztónak postázzák. A megszemélyesített brosúra 30 egyedi ajánlatot tartalmaz és háromszor annyiba kerül, mint a megszemélyesítetlen változat. Az eredmények azonban magukért beszélnek: 2 százalékkal több fogyasztó veszi igénybe a különleges ajánlatokat, az árbevétel pedig 6 százalékkal magasabb. Az adat elég meggyőzőnek tűnik ahhoz, hogy más kereskedőcégek is kipróbálják a módszert.