Visszaleng az inga: a Group M Germany a print szerepéről

Írta: Ulbe Jelluma 2016.10.28

A legnagyobb német médiaügynökségi csoport, a Group M bejelentette októberben, hogy egy egésznapos esemény keretében számolnak be a print média szerepéről. A Print Summit elnevezésű rendezvényre érdemes ellátogatni mind a Group M alkalmazottainak, mind külsősöknek.

Már korábban is írtunk arról, hogy a print média szerepét mostanság értelmezik újra a márkatulajdonosok és a reklámügynökségek. A digitális média az elvárt mértéket el nem érő teljesítménye alapján ez már esedékes is volt: Sir Martin Sorrell megjegyzései, a P&G Facebook-kampányainak büdzsécsökkentése, a Facebook videó-megtekintési adatainak túlbecsülése, valamint az online média hatásfokának kétségbe vonása mind erre utal.

Matthias Brüll, a Group M vezérigazgatója a következőképpen írta le a trendet: "Átmeneti időszakot élünk át, ez egyfajta vákuum. A legfontosabb cél most az, hogy megfelelően tájékoztassuk ügyfeleinket." Az alkalmazottak átlagéletkora 33 év, így a személyzet legnagyobb része nem a printtel nőtt fel. Így az alkalmazottak betanítása és tájékoztatása a print szerepét illetően kulcsfontosságú.

Boris Schramm, a Group M csoportmenedzsere korábban már megemlítette, hogy a Der Spiegel, a Stern, a Focus, valamint a hasonló magazinok és napilapok nehézségei miatt alakult ki a közvélekedés, miszerint a print krízishelyzetbe került. Azonban ez egyáltalán nem igaz ebben a formában. Schramm azt is mondja, hogy az Egyesült Államokban tapasztalt helyzet teljesen eltér a német piacon fennálló viszonyoktól. Emiatt botor dolog lenne arra számítani, hogy pontosan ugyanazok a változások fognak Németországban is lezajlani.

A Group M találkozóján tudósok tartanak majd prezentációkat a print média hatásfokáról, valamint a kiadók - mint a Burda, a Condé Nast, a Gruner + Jahr és a Bauer und Rheingold - is megosztják legfrissebb kutatási eredményeiket.

 

 

 

 

Azonban az Egyesült Államok beszámolói szerint is új szelek fújnak. Miközben az ágazat napirendre tér azon tény fölött, hogy a print nem halott - és a print reklámköltés konzisztensen jobban megtérül, mint a digitális - egyre növekszik a napilapokba fektetett büdzsé. Ez részben az elmúlt évek a szokottnál sokkal alacsonyabb befektetéseinek tudható be.

 

 

 

A Hearst új sajtókat gyártott, és a The Boston Globe-hoz hasonló kiadók a meglévő nyomdagépeiket felfejlesztették, hogy sokoldalúbb igényeket is ki tudjanak elégíteni. A nyomdagép-gyártók szerint "ez logikus lépés, ha a napilap ágazata fel akar készülni a jövő kihívásaira."

 

 

 

 

 

 

Ez csak két példa, mely arra mutat rá, hogy - 8 év után először - az inga ismét a print média irányába leng.