A magazinhirdetések még mindig a márkaépítés egyik leghatásosabb módját képezik. Több millió fogyasztó olvassa őket rendszeresen, magas ROI-t hoznak, óriási elérést generálnak és az eladásokat is lényeges mértékben megnövelik.

A magazin fogalmához rengetegen a minőséget társítják. A nagynevű divat- és életmódmagazinok rendkívül csábítóak a luxusmárka-tulajdonosok számára, ugyanis a gondolatébresztő cikkek és a minőségi nyomtatás tökéletes összhangot alkot a prémium termékek reklámjaival. Az alábbiakban bemutatjuk a 7 okot, amiért érdemes magazinban hirdetni.

 

 

Elérés

Európán belül rengeteg magazin jelenik meg rendszeresen (több mint 50 ezer cím van és ez a szám folyamatosan nő), így tagadhatatlan, hogy a magazin az egyik legszélesebb eléréssel rendelkező print médium. Németországban például 10-ből 9 ember rendszeresen olvas magazint (a pontos elérés 91,3 százalék). Ez azt is megmagyarázza, hogy a német magazinok esetében miért ilyen magas a reklámköltés is.

Márkaelkötelezettség

A magazinok számítanak a legmegbízhatóbb médiumnak, amely azt jelenti, hogy a fogyasztók rengeteg időt töltenek el olvasásukkal. Németországban az átlagos olvasási idő 91 perc (Print Wirkt, 2014). A magazin általában lehetővé teszi az olvasó számára, hogy rövid időre elmeneküljön a való világból. Emellett pedig legtöbbször otthon olvassák el őket, vagyis a fogyasztó könnyebben befogadja a tartalmat és a hirdetéseket. A többi csatorna esetében a fogyasztók jelentős része egyszerűen átugorja a reklámokat, a magazinban viszont a teljes élmény részének tekintik azokat.

Fókusz

A nyomtatott média, így a magazinok is tipikusan olyan csatornát jelentenek, ami lehetővé teszi az ún. "mély" olvasást. Ez az a fajta olvasás, ami egy gyakorta komplex problémakör vagy egy hosszabb történet teljes megértéséhez vezet. Egy francia tanulmányból kiderült, hogy az olvasók 59 százaléka a magazint választja nehezebb, komplexebb történetek megemésztéséhez. A fogyasztó kizárólag a magazinra koncentrál; nem osztja meg figyelmét több médium között. Ez óriási előnyt jelent a hirdetők számára, mivel így több olvasó szembesül a márka hirdetésével, tehát a reklámot a médium hatásosabbá teszi.

Az offline-tól az online-ig

Az interaktivitás mindig is a hirdetések fontos részét képezte. Nemrégiben még az volt a szokás, hogy a márka webcímét is elhelyezték a magazinhirdetésben, most viszont még zökkenőmentesebb az online felület felé vezető út. A QR-kódok, a kiterjesztett valóság, az NFC-technológia és a digitális lenyomatok segítségével a print hirdetésből az olvasók átterelhetők akár személyre szabott online felületre is. Egy amerikai tanulmány szerint a fogyasztók 35 százaléka kereste fel a hirdető weboldalát a reklám elolvasása után. Az online technológiának köszönhetően továbbá a magazinhirdetés sikere is közvetlenül, számokban mérhető.

Inspiráció

A magazinok ihletet adnak az olvasóknak; a német magazinolvasók 82 százaléka ért egyet azzal, hogy a magazinok adják nekik a legjobb új ötleteket (Print Wirkt, 2015). Az ihlet pedig gyakran vezet vásárláshoz: egy IPC-felmérés válaszadóinak 45 százaléka állította, hogy egy magazinhirdetés vette rá őket egy termék megvásárlására. Nemcsak a hirdetések, hanem a magazin cikkei is lényeges mértékben hozzájárulnak a beszélgetések kialakulásához.

A hirdetés tapintása, illata, íze és hangja

Az évente megrendezett Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon rengeteg nagyszerű magazinhirdetés ér el előkelő helyezést. Az évek során számos alkalommal mutattak be különféle fajtájú papírból készített, illat- vagy akár ízmintákkal ellátott reklámokat. Sok audiovizuális tartalommal ellátott hirdetés is készült.

A magazinok olyan fokú kreativitást tesznek lehetővé, melynek mértékével sok ügynökség máig nincs tisztában, mégis lényegesen növeli a hirdetések hatásfokát. Fontos megjegyezni azt is, hogy e médium használatakor az olvasó általában elegendő idővel és koncentrációval rendelkezik ahhoz, hogy teljes mértékben megemészthesse a látottakat.

ROI

A magazinok magas ROI-val rendelkeznek és lényegesen növelik az eladások számát. Mivel a reklámköltés elszámolhatósága ma már sokkal nagyobb prioritással bír, ezért az ROI szintén nagyon fontos érték. Egy holland tanulmányból kiderül, hogy a magazinok bírnak a legmagasabb ROI értékkel. Egy 500 európai céggel végzett tanulmány eredményei is azt mutatják, hogy a magazinhirdetések sikeressé teszik a kampányokat: ha a magazin része a médiamixnek, a ROI 134 százalékkal magasabb (Print Power BrandScience, 2013).

 

  Fedezze fel a print erejét. Kattintson ide a fenti cikk letöltéséhez.