Miért a print média?

A hirdetési médiamix megalkotása

Kétség sem fér hozzá, hogy a mai világot az információ határozza meg. Legyen szó akár hírekről, véleményekről, interjúkról vagy hirdetésekről, írott, szóbeli vagy filmes formátumban, ez az információ az, ami életünknek irányt és struktúrát ad. A média határozza meg az életünket, mi pedig részei vagyunk. A magazinok, a napilapok, a televízió, az online, mobil és közösségi média ma már minden reklámkampány szerves részét képezik.

Hat print médiatípust különböztetünk meg: a napilapok és magazinok hirdetései, a DM-küldemények, a vásárlói magazinok, a door drop (címzetlen) küldemények és a katalógusok. Ezek a legfontosabb print csatornák, melyekkel a márka hatékonyan építhető.

Ilyen széles technológiai paletta mellett hogyan hozhatja ki a marketinges a legjobb elérést, megtérülést és márkaelkötelezettséget a reklámköltésből?

Röviden: melyik a leghatásosabb médiamix a termékmárkák és a szolgáltatók esetében?

 

 

Print = a több érzékszervre ható média

A print talán legfontosabb előnye nem más, mint a fizikai jellege. A legtöbb ember a printet preferálja, ennek egyik oka, hogy termékei a térben elhelyezhetők, megfoghatók. A print média egyedi a tekintetben, hogy képest több érzékszerv együttes beindítására: a papír megérintése, a festék vagy a hozzáadott minta illata, vagy akár a papír tartalmának megízlelése vagy -hallgatása mind fontos részét képezi az élménynek. A több érzékszerv használata megnöveli a kampány hatását. Martin Lindstrom, a Brandsense írója szerint ha több mint három érzékszervet vesz egy márka igénybe, akkor a hirdetés hatásfoka akár 70 százalékkal is megnőhet.

    

 

 

 

 

 

 

Több print, több hatás mindegyik csatornán

Sok tekintetben a print a legideálisabb marketing médium. Kis és nagy mennyiségben is rendelkezésre áll, könnyen hozzáférhető, elkötelezettséget alakít ki, sokoldalú és teret enged a kreativitásnak is. A hat fő típusú print médium mind egyedi szereppel és jellegzetességekkel bír az olvasók életében.

A napilapok például a mindennapi rutin részévé válnak, ugyanis hiteles és megbízható információforrások. A vásárlói magazinok a szórakoztató tartalmon keresztül alakítják ki a márka iránti bizalmat és elkötelezettséget. A DM célzott üzenetet juttat el a címzetthez, a door drop küldemények pedig elképesztő elérést - és ROI-t - produkálnak. Végül, de nem utolsó sorban a katalógusok megihletik olvasóikat arra, hogy ellátogassanak a weboldalra és vásároljanak.

Mindegyik csatorna fontos marketing szerepet tölt be. Ha más médiával kombinálják őket, akkor bármely márka bármely kampányának hatásfokát megemelik.

Az elkötelezettség kialakítása

A sikeres marketing kulcsa az elkötelezettség kialakítása. A vásárlót figyelemfelkeltő tartalom használatával be kell vonni, majd megjutalmazni érdeklődését egy jó ajánlattal vagy szolgáltatással. A print média megbízható hír- és információforrás, ezért a fogyasztók időt fordítanak a szórólapok és magazinok elolvasására.

A print média különféle tartalmak használatát teszi lehetővé, úgymint: hírek, információk, edukáció, különleges ajánlatok, szórakoztatás. Ezek mindegyike elkötelezettséget alakít ki az olvasóban a hirdetett márka felé. A reklámok éppúgy részei a teljes olvasási élménynek, mint a cikkek, ezért a napilapok és a magazinok a témába illő márkák hirdetéseinek ideális kontextust jelentenek.

    

 

 

 

Menjünk mélyebbre

A nemrégiben készült neurológiai kutatások bebizonyították, hogy a képernyőről és a papírról történő olvasás között alapvető különbségek vannak az információfeldolgozás terén. Kiderült, hogy a print olvasói következetesen hosszabb cikkeket képesek elolvasni, ugyanis sokkal kevesebb a zavaró tényező. Teljes figyelmüket a tartalomra tudják fordítani. Ez a megnövekedett kapacitás - melyet "mély" olvasásnak nevezünk - a mélyebb gondolkodásnak is teret ad. A zavaró tényezők hiánya hatására az olvasó teljesen belemerülhet egy érdekesebb cikkbe. A mély olvasást a cikkek "topológiája" is segíti: az olvasók kihasználják a cikk felépítését, a képeket, a fő- és alcímeket, így hatékonyabban navigálnak a tartalmon belül. Ezáltal sokkal könnyebben visszatérnek a fontosabb részekhez és jobban fel tudják idézni a cikk tartalmát is.

   

A papír és a pixelek integrációja

A fogyasztók az idő előrehaladtával életük egyre nagyobb részét töltik az interneten. A közösségi médiából kiderül, mivel foglalkoznak, a Google segít nekik megtalálni, amit keresnek, a YouTube-on megtekinthetik a legújabb videókat, az Amazon és az ahhoz hasonló oldalakon meg megvehetik mindazt, amit megkívánnak. A printtel könnyű az olvasókat a hirdető weboldalára vagy Facebook-oldalára terelni. A QR-kód, az AR-technológia, az NFC vagy a digitális lenyomatok használata révén az olvasók könnyen és gyorsan eljuthatnak a megfelelő oldalra. Ezek a technológiák hidat formálnak a print média és a márka online része között. A fogyasztók könnyen reagálhatnak - visszajelezhetnek tapasztalataikról vagy a vásárolt termékekről - számítógépen, tableten vagy okostelefonon. A fenti technológiák tehát megnövelik a print média hatását, valamint a fogyasztói élményt is jobbá tehetik.

    

Egy vagy több címzett

A print médiának sok formája létezik a tömegmédiától kezdve (több százmillió kópia) a címzett küldeményekig (minden egyes fogyasztó személyére szabva). Ezek között is adódnak formátumbeli különbségek, úgymint a személyre szabott napilap vagy magazin. Ezek tartalma az adott olvasó ízlésének megfelelő módon épül fel.

A modern digitális nyomdák felkínálják annak lehetőségét, hogy az adott fogyasztók arculatát és szükségleteit tekintetbe véve alakítsák ki akár a teljes publikációt is. A tömegével nyomtatott magazinok vagy napilapok lapjai közé integrálható a digitális tartalom is. Ez a lehetőség rengeteget hozzáad a print médium hatásához, mivel a fogyasztók preferálják a testre szabott tartalmat az általános ellenében. Ez a rugalmasság és alkalmazkodóképesség könnyebbé teszi a marketinges és a márkatulajdonos számára a tökéletes print médium kiválasztását.

   

Több print, több ROI

Egy marketing kampány akkor a leghatékonyabb, ha a printet a teljes médiamix részeként használják. A kutatások szerint a print használata megnöveli a teljes kampány megtérülését. Nemcsak a print ROI értéke növekszik meg ilyenkor, hanem a televíziós vagy online hirdetések is nagyobb megtérülést hoznak.

A BrandScience nemrégiben több mint 500 európai céget vizsgált meg és arra jutott, hogy az FMCG márkák esetében a tévés hirdetések megtérülése 61 százalékkal növekedett, ha print reklámokkal kombinálták, a teljes kampány ROI-ja pedig 57 százalékkal.

 

Fedezze fel a print erejét. Kattintson ide, ha szeretné letölteni a fenti cikket.