A napilapok mindmáig a legjobb véleményformáló médiumnak számítanak. A hitelesség, a tudásbázis, az információgyűjtés hagyománya és értékrendje továbbra is elképesztő erőt jelentenek. A lapokban manapság már több az életmódról szóló tartalom, így még relevánsabbá váltak a márkák számára, mind online, mind offline. A több print, több erő jelmondat igazán találó a napilapok esetében.

Sikerük azonban egyetlen tényen múlik: nagyon hatásosak a véleményformálás terén. Ha ezt valaki jól kihasználja, márkája teljesen átalakulhat. Alább beszámolunk a hét okról, ami miatt érdemes napilapban hirdetni.

 

Elérés és megbízhatóság

A napilapmárkák a népesség jelentős hányadát elérik. Habár a nyomtatott lapok cirkulációja ma már alacsonyabb, még mindig alapvető fontosságú szerepe van: elér ugyanis olyan vásárlói szegmenseket, melyeket a többi média nem, vagy csak kevésbé hatékonyan. Mivel a napilapok sokoldalúak és változatos tartalommal bírnak, ezért a hirdetők különféle csoportokat célozhatnak meg egy lapon belül is. A nyilvánosság szemében a napilap médiuma hiteles, így a benne hirdetett tartalomban is sokkal jobban megbíznak.

 

A napilap-olvasók hűségesek

Az olvasók a napilapokkal szoros kapcsolatot ápolnak. Becslések szerint egy átlagos olvasó kedvenc újságára szóló előfizetése tovább tart, mint a párkapcsolatai. Sokak számára a napilap a legmegbízhatóbb hír- és információforrás. Ez a bizalom arra ösztönzi az olvasókat, hogy alaposan megemésszék az újságban közölt információkat.

Csatlakozás és megosztás

A napilap-olvasók fele megtekinti az újságban látott hirdetések weboldalát is. Szám szerint háromszor annyi látogató kerül ki közülük, mint a lapot nem olvasók közül, vagyis a napilap olvasói az interneten is nagyobb jelenléttel rendelkeznek. Emellett a hirdetett márkákról a mindennapok során is gyakrabban tesznek említést. Emiatt sokan úgy gondolják, hogy a napilap-kampányoknak arra kéne ösztökélni az olvasókat, hogy minél többször osszák meg a lapban látottakat, online vagy offline, otthon, melóhelyen vagy akár a kocsmában.

Univerzális elérés

Bár a napilapmárkák megosztják a tartalmat a nyomtatott és az online verziójuk között, a nyomtatott lap továbbra is univerzális népszerűségnek örvend változatos tartalmának köszönhetően. A napilappal ugyanis megszűrheti az olvasó az őt érdeklő információt. Ez azt jelenti, hogy akármilyen arculattal rendelkezik a hirdetett márka, lesz releváns tartalom, ami mellé behúzható a reklám.

Mivel természetükből fakadóan a napilapok naponta hoznak ki új számot, ezért az olvasókban nagyon erős rutinszerűséget fejlesztenek ki a maguk formátumában és stílusában.

Sokoldalúság

A hirdetés végső verziója nagyon rövid időn belül módosítható és lehozható egy lapban, akár még az aznap esti kiadásban is. A napilap médiuma ezen felül könnyen hordozható, így a fogyasztó egész nap foglalkozhat annak tartalmával felületesebben, míg haza nem ér és teljes figyelmét ráfordíthatja.

Integráció

A márkatulajdonosok azt akarják elérni, hogy a fogyasztók bárhol hozzáférjenek a termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó információhoz. A napilapok útján az olvasó könnyen terelhető az online felület irányába QR-kódok, AR-technológia vagy NFC használatával. Ezek a technológiák lehetővé teszik azt, hogy egy nyomtatott hirdetéssel tökéletesen demonstrálni tudják a termék vagy a szolgáltatás előnyeit. A napilap médiuma így hibátlan kapcsot alkothat az online jelenlét és az offline hirdetések között.

Hatásosság

A napilaphirdetések révén bármelyik márka azonnali visszajelzést kap, tekintve, hogy gyakorlatilag a teljes elérés megtörténik még a hirdetés megjelenése napján. Egy 500 európai céget vizsgáló elemzés elemzés során megállapították az FMCG kategóriában zajló újsághirdetések hatásfokát. A napilapban is hirdető FMCG kampányok kétszer akkora megtérülést hoztak, mint azok, melyek nem használtak napilaphirdetést. Ha az online hirdetésekkel kombinálták a napilapokat, az ROI értéke 50 százalékkal volt magasabb, mint a csak online felületeket használó kampányoké.

 

Fedezze fel a print erejét. Kattintson ide, ha le szeretné tölteni a fenti cikket.