A vásárlói magazinok médiuma, bár nem régóta létezik, már globális iparággá fejlődött. A siker középpontjában az áll, hogy elképesztő mértékű vásárlói elkötelezettséget képes generálni. A növekvő tartalommarketing szektor egyik alappilléreként a vásárlói magazin minőségi, releváns és értékes információkat közöl olvasóival. Ez a csatorna egyes piacokon még a fogyasztói magazinoknál is nagyobb forgalommal bír. Képezheti címzett vagy címzetlen küldemény részét is. Németországban a vásárlói magazinok osztaléka az elmúlt években lényegesen megnőtt; 2013-ban az összes door-drop posta 19 százalékában volt vásárlói magazin is (Wvo, 2013). Az európai márkák kezdik felismerni a médium nyújtotta kreatív lehetőségeket. Az olvasókban kialakítható kötődés a márka építésének és a márkahűség generálásának létfontosságú eszköze.


Alább olvasható a hét ok arról, miért érdemes vásárlói magazint használni.

 

Márkahűség és kötődés

A vásárlói magazinok elindulásának leggyakoribb oka a márkahűség. A magazinokkal társított gyakori és tartalmas kommunikációnak köszönhetően a vásárlók megbízható, rendszeres információforrásra és szórakoztatásra tesznek szert. A márka iránti hűség így az egekbe szökik.

A vásárlói magazinok nagyon erős köteléket alkotnak a márka és a fogyasztók között, ez pedig egyrészt az eladások számát is megnöveli, másrészt a vásárlók is a márka élő reklámjaivá válhatnak. Egy angliai tanulmány szerint a butikok és szupermarketek által kibocsátott magazinok rendszeres olvasói havi 17, illetve heti 13 százalékkal költöttek többet (CMA 2012).

Tartalom és megfoghatóság

A magazin megfoghatósága olyan jelleg, amelyet a fogyasztók mindmáig fontosnak tartanak: legtöbbjük még mindig a nyomtatott papírt preferálja a többi média ellenében. A márkatulajdonosok sok időt szánnak arra, hogy kiválasszák a megfelelő fajtájú papírt és gyakran még egy számon belül is variálják a papírfajtákat. Az egyediség fontos, ugyanis hozzáadott értéket teremt. A vevői hírlevelek médiuma a gyakorlatiasságot is magában hordozza: bárhol felvehetők és lerakhatóak, úgymint a fürdőszobában, a tengerparton vagy a buszon.

Bizalom

A szórakoztató és információban gazdag tartalom használatával a vevői hírlevelek bizalmi köteléket alkotnak a márka és az olvasó között, ezáltal pedig a vásárlók valamilyen válaszlépés megtételére ösztönözhetők. A tartalommarketing ezen fajtája nagyobb bizalmat élvez, mint a "fizetett média" bármely formája (Nielsen, Global Trust in Advertising 2011).

Bár a vásárlói magazinok a márkakommunikáció szerves részét képezik, az olvasók nem érzik úgy, mintha bármit rájuk akarnának tukmálni. A tartalmat egyetlen márka hozza létre harmadik fél bevonása nélkül és nem tolakodó, így nagyon jó kapcsolatot alakít ki az olvasóval.

Célcsoport-meghatározás

A vásárlók csoportjai sok mindenben különböznek egymástól, azonban a vásárlói magazinokkal bármelyikük megcélozható, ugyanis a tartalom bármilyenre alakítható az ő szokásaik és érdeklődési körük szerint. A specifikus tartalom létrehozása révén a márka közelebb kerülhet az olvasókhoz, személyre szabottabb tartalmat teremthet és növelheti az elkötelezettséget. A szupermarketek, bankok, fodrászüzletek, futárszolgálatok stb. mind használnak márkamagazint. Az e-piaccal foglalkozó cégek is egyre nagyobb mértékben vannak tisztában a nyomtatott magazinok előnyeivel és ezért egyre nagyobb számban használják ezt a médiumot.

Hatásfok

A vásárlói magazin olyan médium, melyet a márka teljes egészében birtokol és irányít; más márkák és a vásárlók nem szólnak bele a tartalomba. A magazin mindenképpen pozitív hatással van tehát a márkára. A hatásfoka könnyen lemérhető annak alapján, hogy hány olyan terméket vagy szolgáltatást vásároltak meg, mely a magazinban megjelent. (Az Egyesült Királyságban a rendszeres olvasók 67 százaléka mondta, hogy vásárolt már a vásárlói magazin hirdetéseinek köszönhetően, 77 százalékuk pedig kupont is használt fel.)

Tartalommarketing

Mivel a márkák egyre nagyobb mértékben dolgoznak magánkézben lévő, vagy fizetett médiával, ezért a tartalommarketing egyre fontosabbá válik. A vásárlói magazinok ideális csatornát képeznek az egyedi tartalom kommunikációjához a szórakoztatás, a tájékoztatás és az ihletadás kombinációja révén. A tartalommarketing minden csatornában jelen van valamilyen szinten, ám a fizetett média - úgymint a vásárlói magazinok - sokkal többet használja. A marketing-kommunikációs büdzsé kb. 20 százalékát a tartalommarketing teszi ki. A tartalommarketingnek része a tartalom létrehozása, ellenőrzése, valamint a meglévő tartalmak kiválasztása.

Komplexitás

A vásárlói magazinok nagy teret adnak a szerkesztői tartalomnak, melynek minden aspektusát végső soron a márkatulajdonos irányítja. Komplex üzenetek adhatók át általuk úgy, hogy közben szórakoztatnak és informálnak egyszerre. Ez az oka annak, hogy egyre több vásárlói magazint használnak a médiamixben edukációs célzattal; pontos tájékoztatást nyújtanak az olvasónak a bonyolultabb témákban, úgymint a pénzügyi termékek vagy az energiahatékonyság.

A tervezési technikák, mint például az infografika, gyakran extra segítséget nyújthat a komplex tartalom megértésében, így az olvasó mélyebben megismerheti a márkát. Ha az információt többször megismétlik a soron következő számokban - vagy akár egy számon belül is - szintén segítheti a megértést.

 

Fedezze fel a print erejét! Kattintson ide a fenti cikk letöltéséhez.